Vilde blomster omkring Dorf Møllegård

Har du set møllegården oppe fra skovbakkerne?
Har du oplevet en padderokkeskov så stor, at kaprifolien får lyst til at klatre op i den?

Dorf Møllesø får sit vand fra to store sumpkilder og en kun 1,5 km lang bæk, som har været ført lige ud i søen, men nu snor sig ind mod den overskyggede sumpkilde. Amatørbotaniker Henning Thomsen fra Hellum vil vise rundt og finde planterne for os både der, i den gamle fælles grusgrav og på gårdspladsen.

Som afslutning er der en kop kaffe på gårdspladsen ved Dorf Møllegård og adgang til museets landbrugsudstilling "LORT – skidt eller skat?"

Husk: Godt fodtøj – evt. gummistøvler - og jakke!

Pris: kr. 25,- for Museumsforeningens medlemmer og børn.
       kr. 100,- for andre voksne.

Dette arrangement afholdes af Museumsforeningen for MOSS.
Ved spørgsmål eller andet, skal museumsforeningen kontaktes direkte og ikke museet, mere information omkring Museumsforeningen for MOSS kan findes på deres Facebook-side: Museumsforeningen for MOSS

Startdato: 25-09-2022 13:00
Slutdato: 25-09-2022 15:30