Kæphestedage på Dorf Møllegård

I efterårsferien 2023 byder Dorf Møllegård velkommen til fantastiske kæphestedage!

Museet har åben alle dage i uge 42 fra kl. 10.00 til kl. 16.00.

For 60 kr. kan børnene lave deres egen kæphest af genbrugsmaterialer og deltage i de sjove udfordringer.

Skal din kæp laves af et gammelt stoleben, en stok eller en kæp fra skoven?

Skal hesten laves af en pizzabakke, en plastikflaske eller en gammel sok? Og skal øjnene laves af knapper eller gamle kaffekapsler?

Mulighederne er mange og kun fantasien sætter grænser, når hestene skal skabes og genbrugsmaterialet får nyt liv.

Når hesten er lavet og den har fået et passende navn, skal børnene teste hestens kundskaber på forhindringsbanen, og på de forskellige poster, hvor der testes styrke, fart og andet.

Prøv også kræfter med ringridningen - mon du kan holde din hest i ro, så du kan få lansens spids igennem hullet?

Alle børn og barnlige sjæle kan deltage, og der er lodtrækningspræmier fra legetøjsfirmaet Mikkla!

Vi ses på Dorf Møllegård, Storskovvej 39, 9330 Dronninglund.

Entré for voksne er 75 kr, børn har gratis entré men deltagelse i kæphesteaktiviteter koster 60 kr.

Startdato: 14-10-2023 10:00
Slutdato: 22-10-2023 16:00