”Brønderslev Købstad længe leve!”

I anledning af Brønderslevs 100-års købstadsjubilæum i 2021 udgiver Museum for Forsyning og Bæredygtighed en bog om byens historie.

Bogen rummer et bredt udsnit af byens kulturhistorie med vægt på de gode fortællinger.
Bogens kapitler afspejler forskellige aspekter af købstadens udvikling; fra arbejdet i vildmosen over de industrielle fyrtårne til den enkelte borgers livsvilkår.

Bogen er forskningsbaseret og hovedparten af bogens indhold har gennemgået en fagfællebedømmelse.
Det vil sige, at en uafhængig og kyndig forsker har gennemgået og verificeret de enkelte kapitler. Det kvalificerer indholdet som forskning og sikrer det høje faglige niveau.

”Brønderslev Købstad længe leve!” udkommer fredag den 23. april 2021.

Museet holder åbent fredag d. 23/4 fra klokken 09.00 til 16.00

I dette tidsrum vil det være muligt at købe bogen i Vildmosemuseet.

Adressen er Nørregade 35, 9700 Brønderslev - Indgang fra Tunnelgade

Bogen vil kunne købes adskillige steder i Brønderslev; Biblioteket, Guldsmed Hansen og Café Kox

Du kan bestille bogen ved at sende en mail til post@museummoss.dk, hvis du ønsker at få bogen tilsendt.

Bogen koster 395kr. + fragt.

Startdato: 23-04-2021 09:00
Slutdato: 23-04-2021 16:00
Sted: Nørregade 35, 9700 Brønderslev - Indgang fra Tunnelgade

Dorf Møllegård har første åbningsdag i 2024 lørdag d. 6. april.